Címlap » Benzingőz » In memoriam Kesjár Csaba

In memoriam Kesjár Csaba

Mindig szomorúsággal tölt el, ha egy ember élete véget ér, még inkább megérint, ha valaki földi pályafutásának legszebb szakaszában hagyja itt e világot. Szinte hihetetlen, hogy Kesjár Csaba, a magyar autóversenyző, sokak nagy reménysége, már huszonöt éve elment közülünk. Amit illik tudni Kesjár Csabáról: Budapesten látta meg a napvilágot, 1962. február 9.-én, és  méltatlanul rövid idejű, […]

Szerző: Frenyó Krisztina

Publikálás: 2013-06-28.

Kesjár Csaba közeliMindig szomorúsággal tölt el, ha egy ember élete véget ér, még inkább megérint, ha valaki földi pályafutásának legszebb szakaszában hagyja itt e világot. Szinte hihetetlen, hogy Kesjár Csaba, a magyar autóversenyző, sokak nagy reménysége, már huszonöt éve elment közülünk.

Amit illik tudni Kesjár Csabáról:

Budapesten látta meg a napvilágot, 1962. február 9.-én, és  méltatlanul rövid idejű, ám annál tartalmasabb élete, 1988. június 24.-én, Nürnbergben ért véget.

Csaba, a Budapesti Műszaki Egyetemen, gépészmérnöki oklevelet szerzett. Szenvedélyes szerelmese volt az autóversenyzésnek, 1977- től 1981-ig gokartozott, majd 1982-ben autóversenyzői igazolványt szerzett. Gokartban a nemzetközi licencű kategóriában 1980-ban és 1981-ben magyar bajnok lett. Autóversenyzőként 1985-ben abszolút magyar bajnoki, később, 1986-ban hegyi bajnoki címet szerzett. A Forma Easter kategóriában 1982-ben, 1983-ban, 1984-ben, majd 1985-ben is magyar bajnokként végzett. A Formula Ford kategóriában 1986-ban osztrák bajnokként tündökölt. 1987-től 1988-ig a Német Szövetségi Köztársaság Forma 3 bajnokságban versenyzett, 1987-ben a 9. helyen végzett. A szakemberek tervei szerint ő lett volna az első Formula-1 kategóriában versenyző magyar pilóta. Az 1987-es magyar nagydíj hétvégéjén tesztelhette a Zakspead csapat autóját, így ő lett az első magyar, aki Formula–1-es autót vezetett.

Kesjár autóban csíkképA nürnbergi Norisringen, vélhetően elfolyt az autójából a fékfolyadék, és így már nem tudta megállítani a több mint 200 km/órával haladó autót. Halálos balesetet szenvedett. Máig vitatott tény, hogy a baleset valódi oka mi is lehetett, több vélemény szerint eszméletvesztés lehetett a tragikusan bekövetkezett halálának oka.

Felfoghatatlan, hogy milyen hirtelen elrepült huszonöt év, és ennek távlatából is vannak dolgok amire tisztán emlékszem. Csabát több-ízben megcsodáltam lány-osztálytársaimmal együtt tizenévesként, úgy mint feltűnően jóképű fiút is, és mint igen tehetséges sportoló példaképet. Amikor az akkor még Sportcsarnokként nevezett, – mai nevén – Arénában feltűnt egy versenyen, vagy amikor Zugló kertvárosának utcáin motorozott barátaival, sokan összesúgtak a háta mögött, – nézd ott a Kesjár – és mindezt tiszteletből, elismerésből.

Februárban lett volna 51 éves Kesjár Csaba. Legtöbben máig meg vagyunk győződve arról, hogy az 1988-ban, 26 évesen, edzésbalesetben elhunyt pilóta lehetett volna az első magyar, aki kiemelkedő tehetsége és egyénisége révén eljuthatott volna a Forma-1-be. Ne mindenki osztja ezt a véleményt, de azon a tényen ez semmit sem változtat, hogy Kesjár Csaba, minden idők legígéretesebb magyar autóversenyzője volt.
  Nyugodj békében!
Frenyó Krisztina
kesjar_csaba

 

 

Szerző: Bejegyzés időpontja: | Kategória: Benzingőz

Frenyó Krisztina névjegye

Feeling magazin / Érzéssel éld az életed! "Írni vagy szenvedéllyel, vagy sehogy!" Mindig is szenvedéllyel éltem az életem, ez a szokásom máig megmaradt és minden igyekezetemmel azon vagyok, hogy az említett jelenség, tulajdonság, a magazin stílusában és az írásaimban is visszatükröződjön. Munkatársaimmal, Értékes, Kifejező és Valós tartalmat próbálunk átnyújtani nektek itt az oldalon.